четвъртък, 20 март 2014 г.

Как можем да изглеждаме по-убедителни?


Убедеността се състои от твърдения, които са предназначени да създадат промени в този, който ги използва. Понякога служат за вдъхновение, а могат да бъдат и прости напомняния. Помагат ни да съсредоточим вниманието си върху целите, които имаме за деня. Това само по себе си има потенциал за насърчаване на положителна и устойчива промяна.

Формулата за писане на ефективни убеждения, всъщност е доста проста.

Те винаги са написани в първо лице.

Започнете твърденията си с „Аз съм....”. Този вид мислене превръща утвърждения в изявления на идентичност. Това са мощни мотиватори за самостоятелна промяна. „Аз съм сигурен и уверен в себе си”, „Харесва ми да ям здравословна храна”, „Аз съм един любещ и състрадателен човек”, „ Аз обичам тялото си” са примери за изказвания, които биха били двигател.

Убежденията са написани в положителна посока.

Те винаги работят по-добре, когато са положителни, отколкото отрицателни. Така например, вместо да кажем:”Аз вече не се наслаждавам на вкуса на цигарите”, можем да кажем: ”Аз съм напълно свободен от цигарите” или „Аз съм здрав човек и обичам начина , по който тялото ми се чувства, когато избирам здравословния живот”.

Убежденията винаги имат емоционален заряд.

Вдъхвайте на твърденията си чувство. Използването на емоционални думи в убежденията е важно, защото има дълбока асоциация между емоцията, думите и соматичните преживявания. Така, че вместо да си казваме: „Аз трябва да прекарвам времето си с моите застаряващи родители”, опитайте с „Аз се чувствам щастлива и благодарна прекарвайки време с майка си баща си”.
Убежденията трябва да са написани в сегашно време и за сегашно състояние.

Напишете твърденията си така, както искате да се случат „тук и сега”, а не след време. Това означава „Аз съм щастлив и уверен”, вместо „След два месеца аз ще бъда щастлив и уверен”. Или „Аз съм секси и привлекателна”, за разлика с „Ще бъда секси и привлекателна загубвайки още няколко килограма”.

Това е стъпка, която причинява затруднения при много хора, тъй като се чувстват глупаво да кажат нещо писмено, в което те всъщност все още не могат да повярват, най-малкото на съзнателно ниво. Но не забравяйте, целта стояща зад убежденията ни е да се пренапише собственото ни подсъзнание.


Самочувствието ни
Не сме доволни. Как можем да променим нещата?
Защо толкова се нуждаем от одобрение?


Facebook: Елена Виделова
Skype:evidelova
Телефон: 0879 855 786
jiveisaznatelno@abv.bg

2 коментара:

  1. Нямам самочувствие, не ми се излиза на вън, не ми се разговаря с хората. Приятелите ми се чудят какво ми става, аз бях весела, общителна, шегувах се постоянно. Моля ви, помогнете ми! Не искам да живея по този начин, това не съм аз.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Свържете се с мен на посочения скайп или телефон за да се уговорим за удобно време и да поговорим.
      Skype:evidelova
      Телефон: 0879 855 786
      yoncheva_videlova@abv.bg

      Изтриване