четвъртък, 16 август 2012 г.

Добър и лош стрес



Има ли ниво на стреса, което би ни повлияло положително?

Ние хората сме като автомобили, функционираме най-добре когато се сблъскваме с умерени предизвикателства.

Умерените предизвикателства ни държат будни и поддържат добрата ни форма. Обратното на това, когато няма нещо, което да ми мотивира и води, ние се отпускаме, не обръщаме внимание на нещата около нас и така пропускаме възможностите , които живота ни поднася.

За всеки един от нас умерено предизвикателство означава нещо различно. Имаме различни нива на възприятие и ако за мен скачането с парашут може да се приеме за нещо умерено, то за теб това може да се отчете като върхова точка на стрес.

Двойките също функционират най-добре, когато са изправени пред споделено умерено стресиращо предизвикателство. Така те се обединяват и се чувстват благодарни един към друг. Спортуват заедно или са изправени пред евентуално преодолими финансови затруднения, или имат взаимно желание да увеличат потомството си, всичко това са стресови ситуации, които ги обединяват. Естествено разглеждаме тези ситуации като обединяващи само и единствено ако двойката е склонна да споделя, обсъжда и търси заедно изход на проблемите , пред които е изправена. Ако всеки един от партньорите търси самостоятелно решение, то резултатът не би бил удовлетворителен и за двамата.

Прекомерният стрес има предимно негативно въздействие. Може да ни дойде в повече , да не можем да се справим с предизвикателствата пред нас, което би ни донесло неприятни междуличностни отношения. Хапката е прекалено голяма, не ни достигат умения за ефективно разрешаване на проблемите и това създава високи нива на стрес.

Тези прекалено стресови ситуации могат да доведат и до сериозни здравословни проблеми. Произвеждат негативни емоции като раздразнение, чувство на неудовлетвореност, тревожност и депресия.

Прекомерният стрес очевидно оказва влияние върху здравето и щастието ни.

Но и твърде малките предизвикателства също предизвикват негативни емоции, неприятни усещания като скука, разсеяност, тревожност и неудовлетвореност.

За това мярката е много индивидуална, добре е обаче всеки да я има и да знае, кога и как се чувства добре и удовлетворен.




Свържете се с мен за вашата първа безплатна консултация
Skype: evidelova

Няма коментари:

Публикуване на коментар