четвъртък, 2 ноември 2017 г.

Ние ли сме си най-големия враг?





Как да победим самокритиката?

Живеете с негативни мисли, често се критикувате, не се грижите за себе си, постоянно се сравнявате с други хора, които смятате, че са съвършени. Когато сгрешите, мислите, че само Вие грешите и това е ужас, недостатък, който имате. Да бъдеш най-големия си враг е изключително изтощително. Отнема голяма част от силите Ви, сякаш Вашите грешки са най-лошите, Вие сте най-некадърния.

Депресията и безпокойството често се дължат на самокритичния глас, който Ви побеждава, преди да започне да Ви ограбва. Страхувате се, отвращавате се от съжалението, което ще последва.
За да се чувствате по-добре, бъдете истински човек.

Определете негативните си мисли.
Те може толкова да са се автоматизирали, че дори да не ги забелязвате. Опитайте се да ги хванете, ако трябва напишете ги, за може да видите дали не следвате някой модел.
„Аз съм провал”; „Скучна съм”; „Не мога нищо да направя като хората”; „Виновен съм”; „Нищо не върша”. Това са стрели насочени срещу Вас.

Определете общите условия
Сега, когато виждате стрелите, които насочвате към себе си, нека да видим дали можете да дефинирате термините, които използвате. Например „неуспех” – Какво е за Вас? Някой, който не е успял в нещо. Кое е обратното? Може би ще видите, че да успеете или не успеете в различни неща, в различно време, има различна стойност.

Какви са доказателствата за и против Вашата самокритика?
Какви са доказателствата в полза на етикета „неуспех”? Може би не сте се справили добре на изпита или интервюто, но днес не Ви е ден. Може би утре ще е по-добре. Също така, кое е и „успех” за Вас. Имате добри приятели, справяте се на работа, опитвате се да бъдете добър човек. Претеглете доказателствата за и против.

Каква е предимството да критикувате себе си?
Някои хора смятат, че трябва да критикуват себе си, за да се мотивират. Ако имате куче, тогава осъзнавате, че викането и крясъците няма да Ви доведат до никъде. Ако самокритиката работи тогава хората, които правят нещата, ще се мразят. Дали Вашата самокритика наистина Ви помага да постигнете целите си? Или Ви побеждава?

Заменете самокритиката със самонадеяност.
Опитайте това в продължение на една седмица. Вместо да се съсредоточите върху това, което не правите перфектно, опитайте се да се похвалите за пет неща всеки ден. Това може да включва прости неща, като например работа, любезно говорене на някого, хранене със здравословна храна или полагане на усилия да се почувствате по-добре. Ако полагате усилия в работата или упражнението си, опитайте се да си спечелите похвала - дори и само за това. Колкото повече се възнаграждавате, толкова по-вероятно е да продължите напред.

Наистина ли трябва да се оценявате?
Не Ви ли е хрумнало, че всъщност не трябва да се оценявате? Ами ако премахнем тази самокритична, оценяваща част от мозъка Ви за един ден? Да предположим, че вместо да се оценявате, решавате да се съсредоточите върху конкретните си цели - като упражнения, работа и правене на добри неща за други хора, включително за себе си. Можете да постигнете целта си, без да критикувате себе си. Опитайте.

Заменете оценката с наблюдението и приемането.
Вместо да измервате, сравнявате и оценявате себе си, просто помислете само за себе си, а после и за себе си. Вземете например правенето на упражнения. Нека си представим, че Вашето упражнение за деня е да се разхождате 40 минути. Вместо да се измервате и критикувате, наблюдавайте се какво правите. За мен може да се окаже, че ходя по магазините, слушам докато ходя за да науча испански, денят е слънчев и днес ще работя по-малко. Няма оценки.

Опитайте да се приемете такива, каквито сте, докато продължавате да се движите към целта си. Приемането на себе си означава, че се виждате реалистично в настоящия момент, без осъждане. Можете да се освободите от самокритиката, като приемете кои сте и казвате: "Знам, че не съм съвършен, точно както всички, които познавам, но мога да го приема. Мога да приема грешките си; Мога да приема моето безсилие и мога да приема, че имам незавършена работа. Имам цели. Приемам това. "

Освобождаването от самокритиката Ви позволява да се отдръпнете от депресията и безпокойство, да се освободите от бремето, което сте наложили върху себе си.
Не е нужно да си най-лошият си враг.
Как можем да помогнем на себе си по време на депресия?
Симптоми на депресия
Депресията при жените. Зряла възраст

Свържете се с мен за вашата първа безплатна консултация.
Skype: evidelova
Телефон: 0879 855 786
jiveisaznatelno@abv.bg