вторник, 26 ноември 2013 г.

Депресията при жените. Пубертетът



Преди пубертета има много малка разлика в честотата на депресия при момичетата и момчетата. Но на възраст между 11 и 13 години има рязък ръст в депресията при момичетата. До 15 годишна възраст, процентът на жените преживели голям депресивен епизод в живота си се удвоява. След това идва моментът на юношеството, където ролите и очакванията се променят драстично.

Напрежението в този период включва формиране на идентичност, отделяне от родителите, възникваща сексуалност, както и вземане на решения за първи път. Заедно с други физически, интелектуални и хормонални промени.

Това напрежение обикновено е различно при момчетата и момичетата. Много изследвания и прочувания в областта показват, че жените гимназистки имат значително по-високи нива на депресия, тревожни разстройства, хранителни разстройства, както и проблеми в адаптацията.

Не сме доволни. Как можем да променим нещата?
Срамът
Травмата: Защо не мога просто да я забравя?


Свържете се с мен за вашата първа безплатна консултация.
Skype: evidelova
Телефон: 0879 855 786
jiveisaznatelno@abv.bg

четвъртък, 14 ноември 2013 г.

Не сме доволни. Как можем да променим нещата?



Когато таванът на къщата ни протече и водата стига до първия етаж, трябва да намерим течовете и да ги оправим. Когато колата ни започне да издава странни звуци, то е ясно, че иска ремонт. И когато не се чувстваме щастливи и не искаме да живеем в образа , в който сме, то трябва да научим повече за това, което причинява този проблем в нас.

Твърде често губим реална представа за себе си, затъваме в депресия, тревожност, липса на увереност, борим се с връзката си или имаме пропуски в работата си. За щастие можем да получим повече яснота за състоянието , в което сме. Това означава, че можем да започнем да разбираме по-добре собствените си усещания, мисли, емоции и модели.

Усещанията ни. Обърнете внимание на това как се чувствате в тялото си . Започнете с краката, продължете нагоре през цялото си тяло и обърнете внимание на това, което усещате. Забелязвате напрежение в гърба или тежест в краката. Или може да усетите изключителна умора в цялото си тяло.

Мислите ни. Замислете се за това, което казвате и мислите. Обърнете внимание на решенията, които правите във вашата среда. Също така, помислете за начина, по който реагирате на себе си и на околните. Може да сте твърде критични или прекалено пасивни в отношенията си.

Емоциите. Ние често действаме водени от тях, без да се замисляме много. Вместо това, можем да направим усилие и съзнателно да им сложим етикет и степен. Например леко, умерено силна или помитаща. Забележете как емоциите повлияват на преценките ни за нас самите или за другите. С течение на времето, практиката и опитът, който натрупваме овладяването им става по-лесно. Винаги можете да отворите вратата за промяна обаче, ако не сте доволни.

Моделите ни. Склонни сме да реагираме на подобни ситуации по сходен начин и това ни помага да се запознаем с нашите модели. Например: може да забележите, че сте склонни да бъдете критични към потенциални партньори, които се отнасят добре с вас. Такива наблюдения могат да ни доведат до по-добро разбиране на това, какво ни кара да реагираме така. Може да осъзнаем, че се страхуваме да не бъдем отхвърлени, така , че елиминираме тази възможност като първи отхвърляме тези, които всъщност желаем.

Информираност в тази област изисква любопитство и упорити усилия. Трябва да сме достатъчно любопитни за собствените си преживявания и да се поровим в тях. После трябва просто да поискаме нещата да се променят и да работим последователно за по-голяма осведоменост и себе разбиране. Това ще се случи само с практика. Точно както всяка цел в живота се постига с постоянство.

Проблеми при наличието на депресия
Симптоми на депресия при мъжете
Нормалното безпокойство срещу тревожното разстройство : Каква е разликата?


Свържете се с мен за вашата първа безплатна консултация.
Skype: evidelova
Телефон: 0879 855 786
jiveisaznatelno@abv.bg

сряда, 6 ноември 2013 г.

Как оценяваме живота си?



Ако не ви харесва това, което имате, не забравяйте, че нещата са в ръцете ви и винаги можете да ги промените.
Ставаме свидетели на това как наши приятели навършват годишнина, други публикуват снимки от сватбата си, а трети се радват на раждането на децата си.

Ние измерваме живота си с нещата, които се случват около нас. Ако се върнем назад и помислим, как сме си представяли бъдещето си , дали сегашната картинка ни удовлетворява. Спомнете си неуспехите, които сте имали, грешките , които сте направили. Не винаги сме успявали, но ако сме успели да се учим от неуспехите си, то тогава те са успех за нас. Предизвикателствата в живота са за да се учим, да откриваме нещата и хората около нас.

Как оценяваме живота си? Кое е важното за нас? Кариера, семейство , деца, приятели. Степенувайте по важност нещата за вас. Ако семейството е важно, прекарвайте времето си заедно. Приятелите? Обадете им се и се срещнете. Уверете се кои са важните за вас неща и им се отдайте още повече.

Помислете кои са маркерите в живота ви, нещата , които са оставили ясна следа в него. Миналите ни успехи. Какво се е случило? Как сме се чувствали? Какво сме научили? Как сме се променили? Можем ли да превърнем това в успех, който да ни движи напред в живота?
Има аспекти в нашия живот, от които не сме доволни. Нека те да ни помогнат да обмислим добре пътя, който ще ни отведе до мястото, където искаме да стигнем.

Как да се борим с депресията и тревожността
Какво прави една връзка успешна?
Колко дълго се запазва огънят в жените при една дълга връзка?

Свържете се с мен за вашата първа безплатна консултация.
Skype: evidelova
Телефон: 0879 855 786
jiveisaznatelno@abv.bg