понеделник, 18 юни 2012 г.

Мултиплициращ ефект - добротата ражда доброта

Какъв е смисълът да правиш хубави неща , да си губиш времето за другите? Чисто ли е истинското удоволствие на добрия човек или има по-голямо въздействие върху другите и върху света като цяло? В действителност щедростта е заразна. И не само тя е заразна, но и един акт на доброта е показен и поражда друг акт на доброта и т.н. Добротата може да се размножава и да преминава от човек на човек. Ако се вгледаме в живота си , колко пъти на ден се ангажираме с преднамерени актове на доброта? Аз си направих един експеримент. Излязох на улицата, усмихвах се и поздравявах всеки непознат. Не очаквах да ми отговорят. Та кой в наши дни поздравява непознати? Случи се точно обратното. Отвръщаха ми с усмивка и поздрав, а няколко хора даже и ме заговориха. Заключението на моя експеримент е , че колкото повече съм добра с хората, толкова те реагират с доброта. Изглежда, че добротата е заразна, но също така изглежда ще пожънем ползите от извършването на страничните актове на доброта. Това е по-добре за нас. Това е по-добре и за другите. И очевидно е по-добре и за нашия свят. 

Facebook: Елена Виделова
Skype:evidelova
Телефон: 0879 855 786
jiveisaznatelno@abv.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар